Blender

Blender kumaş animasyonu ile minder yapımı

Rantabl_articles4_preface

Blender kumaş animasyonu ile minder yapımı

Blender kumaş değiştiricisini kullanarak animasyon oluşturma ve minder yapımı.


1) Modelleme ekranınızı ayarlama

  • İlk olarak küpünüzü seçin.
  • Küpünüzü dönüştürebilmek için ölçeklendirmeniz gerekir. Blender ölçeklendirme ayarlarına “N” tuşuna basarak ulaşabilirsiniz.
  • Küpünüzün ölçeklerini “Z” ekseni haricindeki herhangi bir eksende “0.02 cm” olacak şekilde ölçeklendirin.
  • “Tab” tuşuna basarak düzenleme moduna girin ve “Ctrl + R” kısayolu ile modelinize, yatay ve dikey olarak 50 adet kesinti ekleyin. Yeniden “Tab” tuşuna basarak düzenleme modundan çıkın.

2)  Kumaş değiştiricisi

  • Oluşan şeklinize “Fizik özellikleri” sekmesi aracılığı ile kumaş değiştiricisi ekleyin ve videodaki ayarları takip edin.
  • Kalite katsayısı (quality steps)> 12, baskı (pressure)> 3, şekil (shape)>> küçülme katsayısı (shrinking factor) “-0.2”, alan ağırlıkları (field weights)>> yer çekimi (gravity) “0”
  • Baskı (pressure) ön ayarı modelinize içeriden dışarıya doğru bir baskı uygular ve modeliniz şişmeye başlar.
  • Küçülme katsayısı (shrinking factor) ise modelinize dışarıdan içeriye doğru bir baskı uygular ve modeliniz küçülmeye başlar fakat bu ayara negatif bir değer verirseniz modeliniz büyümeye başlayacaktır.
  • Baskı ayarı ile şişen modeliniz, küçülme katsayısına negatif bir değer vermeniz halinde büyüyecektir. Sonuç olarak şişen ve büyüyen şekil, maruz kaldığı baskı ile kumaş dalgalanmalarını oluşturacaktır. (Bu ön ayarların daha iyi sonuçlar verebilmesi için “Subdivision surface” değiştiricisi eklemelisiniz “Ctrl + 1, 2, 3”.)
  • Animasyonu oynatın (space) ve şekliniz istediğiniz hale ulaşınca animasyonu durdurun (space).
  • Değiştiricileri onaylayın (Ctrl + A).

Yorum ekle